RedBull Romaniacs 2018, cel mai dificil raliu de hard-enduro din lume, a debutat marți, 24 iulie cu prologul din centrul orașului Sibiu. Participanți, susținători și staff-urile piloților au „invadat” România. Peste 53 de țări au avut reprezentanți la eveniment.
Cei peste 500 de concurenți din întreaga lume sunt împărțiți în patru categorii bine definite, după cum urmează: Gold, Silver, Bronze și Iron, astfel că participanții din primele două vor avea parte de un traseu mai greu și mai lung până la linia de sosire. Cu britanicul Graham Jarvis în postura de campion en-titre, cu șase titluri câștigate din 2008 până în prezent, conaționalul William Bolt a „arestat” prima treaptă a podiumului marți, pe traseul cu 120 de tone de piatră și zeci de cauciucuri și săritori.
Înainte de startul rundei cu numărul doi, ProSport a stat de vorbă cu suedezul Fredrik Johansson, component al clasei Gold RedBull Romaniacs: „E un eveniment tare, sunt aici pentru prima oară, concurând la clasa Gold. O să fie o săptămână foarte dificilă. Am terminat pe locul 23, deci o să încep al 23-lea, trebuie să mă mișc repede. A avut o mică problemă, dar a fost ok”, a spus Johansson.
Concurenții clasei Gold și Silver au avut de parcurs peste 110 km din punctul de plecare situat lângă Sibiu, mai exact în pădurea de lângă Cisnădioara, până la linia de sosire situată în stațiunea Straja. După aproape nouă ore de concurs în care riderii au arătat că punctul forte este condiția fizică, primul a ajuns germanul Manuel Lettenbichler, astfel că acesta și-a revendicat dreptul de a pleca primul de la linia de start în runda cu numărul trei.
Locul doi a fost ocupat de sud-africanul Wade Young, în timp ce britanicii au pus stăpânire pe pozițiile trei, patru și cinci. Jonathan „Jonny” Walker, câștigătorul RB Romaniacs din 2014 și 2015, a completat podiumul. Campionul competiției de hard-enduro. Graham Jarvis, s-a mulțumit cu locul patru, în timp ce William „Billy” Bolt, câștigătorul primei runde, a încheiat pe un onorabil loc cinci.
Austriacul Dieter Rudolf a fost primul reprezentant al clasei Silver care a trecut linia de sosire: „Mi-a plăcut. A fost greu, dar nu suficient de greu. Mă simt bine și sunt fericit. Nu sunt sigur care parte a fost cea mai dificilă, dar cred că check-point-ul șapte sau opt. A fost chiar greu. A fost foarte încețoșat în munți”, a spus Rudolf după cele aproximativ nouă ore petrecute pe traseu.
Urmează ziua trei. Un raliu cu un timp estimat de cinci ore, Straja fiind atât punctul de plecare, cât și cel de sosire.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER